27.0

Jag har nyss suttit och knapat ihop ett låångt mail på engelska till en släktning i USA. Det tog mig cirka 30 minuter. Först var det en process att försöka komma på något vettigt att skriva, komma på svar till alla hans frågor, sen komma på bra formuleringar, tänka på grammatiken, översätta de ord man inte vet vad de betyder osv. Samtidigt vill man ju låta så duktig som möjligt eftersom man faktiskt skriver till någon som har engelska som modersmål. Det är alltså en helvetes process. Ibland tror man att kunskaperna från engelska A och B ska vara till hjälp, men egentligen inte.

Jag har dock gjort det här några gånger tidigare och inte fått några klagomål. Ändå är jag lika nervös varje gång jag trycker på "skicka".
Ja, nu har jag den senaste halvtimmen tänkt och skrivit på engelska. Nu tror jag det är dags att sova istället.
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0