25.0

Idag när jag skulle gå till bussen hamnade jag bakom en kvinna med barnvagn. Hon svängde in framför mig bara några meter från mitt hus och gick åt samma håll som jag skulle gå. Detta gjorde ju att jag självklart gick efter henne eftersom hon gick på den vägen som skulle leda mig till bussen. Och där travade jag efter henne, eftersom hennes slutdestination verkade vara samma som min. Under den korta promenaden märkte jag att hon tittade bak på mig några gånger, men ingenting som jag direkt reflekterade över. Förrän... Cirka 50 meter kvar till busshållsplatsen stannar hon och vänder sig om och säger med irriterad men normal röst: Varför följer du efter mig?
Förvånad svarar jag att jag också ska gå till bussen. Hon svarade bara "okej", vände sig om och fortsatte gå mot bussen.
Min fråga är då: Ser jag ut som en läskig människa som brukar förfölja folk om dagarna? Gav jag verkligen ett sådant intryck att vara en farlig människa som skulle hoppa på henne och sno hennes plånbok och barn? Jag som trodde att jag inte skulle kunna skrämma slag på en mamma och hennes barn påväg till bussen, men antagligen har jag drag av att verka farlig och läskig.

Kommentarer
Postat av: Juha

Du är ganska läskig ibland. ;)

2010-03-25 @ 17:25:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0