20.0

Det är så härligt att pappa har skaffat en kabel i bilen som gör att jag kan koppla in min ipod och använda den som musikkälla. Vilket gör att jag slipper sitta och bränna ut skivor, bland annat. Dock har jag under den korta tiden som sladden funnits i bilen (pappa kopplade in den igår), kommit på en rad negativa aspekter med att använda min ipod istället för skiva.
1. Jag har alldeles för många låtar för att lyckas ha någon ordning över huvudtaget. Och jag är oftast väldigt bestämt över exakt vilken låt jag vill höra. Det blir därför ett problem när jag har över 150 låtar och ska försöka hitta den låt som jag bestämt mig för att lyssna på.
2. Det är svårt att byta låt och köra bil samtidigt. Jag har svårt att hålla en ipod i handen, växla, styra och titta på vägen samtidigt. Måste dock nämna att de tre sistnämnda är prioritet, så ingen blir rädd för att möta mig på vägarna.
3. Det blir liksom inte samma sak på något sätt. Jag älskar att sätta mig i bilen tillsammans med en ny skiva, höja volymen och sjunga högt som fan. Nu har jag möjligheten att proppa in alla sortens låtar och byta ut den lika snabbt. Magin med en nybrändskiva försvinner liksom..
4. Eftersom jag ibland använder min ipod på bussen, så kopplar jag ur den och tar den med mig in när jag lämnar bilen. Risken är då att jag glömmer ipoden när jag har kört iväg och får istället nöja mig med rix fm's dåliga "blandning" av 10 låtar..
5. När jag har chansen att proppa ipoden med över 200 låtar så lägger jag in alla möjliga låtar jag hittar på datorn. Det är allt från nya, skitbra låtar, till gamla klassiker och låtar som är några år gamla. De nya, skitbra låtarna glöms då lätt bort och jag fastnar i ett träsk med Rihannas äldre låtar, Missy Elliot och Gym class heros. Inget fel med det, men alla de nya låtarna kräver en viss uppmärksamhet de också. För de är ju för jävla bra alltså.

Sen finns det ju självklart fördelar också, som en stor variation med låtar och att jag slipper slösa skivor. Men om jag känner mig själv rätt så kommer det vara kul att ha 150 låtar att välja mellan i cirka 2-3 veckor, sen kommer bilen vara full med brända skivor igen. Det har ju faktiskt sin charm!
______________________________

Jag har en sån där pappa, som fortfarande vid 56års ålder älskar datorspel. Just nu är han inne i en period där han spelar Warlords (kan det heta så?). Och som den fantast han är så måste det vara en totalt inlevelse i spelet och detta innebär att ljudnivån inte är den lägsta. Jag har därför i cirka en timme idag, och fyra timmar igår legat och lyssnat på krigstrumpeter, ljudeffekter, gubbar som skriker, svärd som klingar, you name it! Juha kan intyga att när pappa spelar datorspel så låter det som om vi har krig i rummet bredvid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0