17.0

Ibland har man tur. Och det är när pappa är glad! Hans glädje slutade med att jag fick ett par nya skor, två tröjor och en sjal idag på stan. Dessutom ett litet bidrag till min vårjacka som jag desperat ska åka till Örebro för att försöka få tag i. Jag vet att jackan finns där och kommer imorgon ringa dit och dubbelkolla det, och sedan hänga undan den. Sedan bär det av, tur & retur, till Örebro för en jacka. Jag är inte klok, men... Den är vacker, jag är kär.

När vi åkte ner på stan idag påpekade Gustav att pressbyrån på Centralstationen hade bytt namn till Korvbyrån?! Hur kommer det sig? Då tillägger min kusin att i Karlstad heter den Kanelbullebyrån.. Vad är det här för påhitt, och det måste seriöst vara det töntigaste jag stött på. Kommer Hemköp framöver döpa om sina olika butiker till Köttköp, Fruktköp, Mjölkköp etc?
Det är så töntigt att jag förstår inte ens varför jag lägger energi på att bry mig..

Kommentarer
Postat av: Anna

haha korvbyrån?! Nu fick jag mig ett riktigt skratt iaf! :)

2010-03-07 @ 18:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0