8.0

Att hitta ett fynd på rean är nog sann glädje. En väska på MQ, som jag spanat på mycket länge. Jag har trånat efter den och verkligen velat ha den. Ordinarie pris låg på 599, och det tyckte jag var alldeles för mycket för den. Den är värd mycket, men med ett varsel i bagaget har det helt enkelt inte varit aktuellt. Men idag.. Till min stora glädje. Nersatt till 199. Det fanns ingen tvekan om saken och nu är den älskvärda väskan äntligen min.


I en kurs som jag för nuvarande läser, har läraren en röst som påminner mig om berättaren i bamsefilmerna. Det är sjukt likt och jag väntar bara på att han ska flika in "och så sa Lilleskutt till Bamse..".. Jag är dock inte modig nog och fråga honom om han har extraknäckt som berättare i barnfilmer. Antagligen så är det inte han, men vem vet?
Men någonting som jag vet är att människan inte är en miljövän. Det kan jag inte heller påstå att jag är. Jag är dålig på att sopsortera och slänger hellre allt i en och samma tunna i sophuset. Inte för att jag inte bryr mig, utan för att jag inte klarar av att vara därinne. Det luktar ju förihelvete illa och jag har fått för mig att lukten ska sätta sig i mina kläder. Urk! Men läraren ber oss iallafall att skriva ut ett kompendium på över 500 sidor. Det är fan varken mänskligt, billigt eller miljövänligt.. Och jag är inte ens en miljövän...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0