43.0

Man kan ju lätt säga att dagen har varit full av blandade känslor...

Det började med att morgonen var ett rent helvete, men när är inte morgonen ett helvete när man måste kliva upp innan 06.00? Kort och gott, jag hatade världen ganska rejält. På bussen påväg hem från Eskilstuna spådde jag planer om ett mysigt bubbelbad när jag kom hem.
Och så fick det bli. Jag drog på mig en ansiktsmask, tog fram en iskall cola, ordnade en jättebra spelningslista på Spotify, tappade upp badet med massa skum och härliga dofter, la en inpackning i håret m.m. Jag kände mig som en drottning. Efter badet var jag effektiv och målade mina naglar och tog hand om mig själv...

MEN! Någon timme senare, jo.. Vad skulle inte förstöra dagen? URINVÄGSINFEKTION! Och att ett läkarbesök på jouren skulle vara så dyrt hade jag aldrig väntat mig. Totalt 450kr fattigare sitter jag här, riktigt arg med en 5 dagars penicillinkur och biter mig i läppen.. För alla som haft urinvägsinfektion vet att det är ingenting att leka med.
Ungefär som en spark på pungen skulle jag säga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0