37.1

Särskrivningar är nog det mest irriterande en människa kan lyckas (eller misslyckas) med. Jag är så anti att jag nästan hellre skriver ihop ord för att undvika att särskriva. Min personliga favorit är när folk tror att "jätte" är ett eget ord... Det heter inte "jätte kul, jätte trevligt eller jätte tråkigt", utan det heter "jättekul, jättetrevligt och jättetråkigt". Det är inte två ord!
Lite andra roliga exempel som jag ramlade över;

KYCKLING LEVER - "..han lever, han lever, hurra hurra"
HUGG ORM - effektivare än att slå den?
SKUM TOMTE - tar klapparna själv.
RÖK FRITT - bolma på bara!
SLÄNG GUNGAN - den är nog trasig.
SJÖ NÄRA TOMT - inte sjönära då?
KASSA SKÅP - inget att förvara något värdefullt i.
HAND TVÄTTAS - före maten.
SNOR KRÅKA - stjäl en fågel med andra ord?
JÄST SVAMP - alkoholhaltig?
ETT STYCK MORD - vill ni beställa något mer?
SKYGG LAPP - skraj same?
HÅLL PLATSEN - så ingen annan tar den.
SJUK GYMNAST - kan kanske behöva en sjukgymnast?
MORGON ROCKAR - kväll suger?
BARN UNDER KLÄDER - rädda dem innan de kvävs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0