29.0

Äntligen är påsken över.. Nu tänker jag rata påskmat, påskmust och godis ett bra tag framöver.. Jag har nog ätit samma godismängd som tio människor tillsammans. Det är helt sjukt hur mycket godis som får plats i min kropp. Men det är väl det som påsken handlar om? Att köpa godis för hundratals kronor, äta påskmat tio gånger om dagen, i fyra-fem dagar, dricka så mycket påskmust att det bubblar upp ur näsan och samtidigt fira en högtid som jag nästan kan slå vad om att hälften av alla skiter i vad den egentligen innebär. För nu har den fått en ny innebörd, dvs att få i sig så mycket godis som möjligt.. Eller handlade det någonting om Jesus? Jag vet inte, jag har ätit så mycket godis att hjärnan lagt av..

Och vårsolen som så snällt stått högt på himlen i några dagar nu, var tvungen att ersättas av dumt snöblandat regn och några få plusgrader. Det är inte okej! Den som envisas om att göra regndansen kan ta och sluta nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0